Super kul i stan

När jag och Linn var i stan idag hade vi jätte kul. Först gick vi från plattan till nästan gröna lund och sedan gick vi till baks till plattan. Därefter gick vi till rock zone lite snabbt och kollade och sedan gick vi till mc´ donalds och åt där.


När vi hade gjort det gick vi mot T-centralen för att hon skulle köpa en tidning med massa TH affischer och under hela tiden skrattade vi jätte mycket och alltid när jag skrattar för mycket så får jag hicka och det fick jag den här gången. Vi såg en man ramla i en trappa och alla hans flaskor gick sönder och jag höll på dö av skratt och Linn likaså... Det var verkligen hur kul som helst


När vi köpt tidningen gjorde jag ett test på henne och så gick vi upp till perrongen för att hon skulle ta tåget och så kom tåget och vi sa hej då till varandra.
Jag tog tunnelbanan men det var mycket problem så jag fick vänta i en halvtimme på att det skulle komma och det kom tillslut.


Roslagsbanan gick 2 minuter efter att jag kom till Östra så jag han precis och tur var väl det för när jag kom till Åkersberga hann jag med bussen och kom hem 18.45, 15 min försent så min mamma blev helt galen. Dels för att jag var försenad och dels för att jag lagt på när vi pratade i telefon så nu fick jag stanförbud men det kan hon glömma att jag ska hålla. Jag håller inte regler för det är bara onödigt så jag ska träffa kompisar ändå men det vet hon inte om och det är lika bra. Om hon får veta att jag träffar kompisar ändå så kommer hon väl öka på mitt stanförbud men hon borde nog märka ganska snart att det inte hjälper att straffa mig.


När jag kom hem bråkade hon med mig och jag är inte den som brukar ge mig så jag tjafsade emot och var jobbig och hon blev argare hela tiden men det bryr jag mig inte om för hon ska inte bry sig om mig. Jag försökte göra hål i läppen med en säkerthetsnål men det gick lite trögt så jag ska försöka imorn igen när det har vilat lite. Imorn har jag matteprov men jag struntar helt i det och sa till mamma att jag glömt boken i skolan men det skulle jag aldrig göra så hon är ju helt dum som inte ens fattar att jag ljuger.


Provet kommer att gå bra eftersom jag har tränat mycket och för att jag har gjort allt och repeterat det och det är något jag aldrig brukar göra. Vi ska också ha en muntlig presentation på engelskan och den har jag heller inte gjort för jag orkar itne så jag kommer bara att hitta på något tills imorn eller imorn på lektionen hittar jag på något som låter smart så tror min lärare att jag kan allt utan till fast jag egentligen hittar på det mesta.


Jag har också märkt att jag är riktigt bra på tyska. Jag kan mycket mer än vad jag trodde och kan läsa det mesta i dem tyska tidningarna jag köper och dem ord jag inte kan slår jag upp i min tyska ordbok så att jag lär mig dem. Det lönar sig att öva och läsa tyska för då blir man hela tiden bättre även om man inte tror det. Jag har nog alltid haft lätt för att lära mig språk och allt överhuvudtaget men språk är något som är roligt och jag är intresserad av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0