Trasig kruka

Idag gick jag upp 05.30 om jag minns rätt. Jag klädde på mig och gick ner och där satt min mamma vid bordet och hade gjort frukost så jag var ju tvungen att äta... men jag blev irriterad att hon aldrig låter mig vara. När jag ätit tog jag på mig mina kläder och gick till bussen, borstade tänderna först såklart.


Jag tog 633:an mot Åkersberga station och tog sedan roslagsbanan in till Östra. Därefter var det dags för tunnelbana till T-centralen och sen byta till gröna linjen och gå av på Rådmansgatan. Jag kom till skolan 07.45 och vi började med medieproduktion och jag hade redan gjort klart min artikel så jag gjorde ingenting utan jag gick in på playahead och min blogg och så. I slutet av lektionen gick jag och min grupp ut och fotade en kruka som vi till slut tog sönder och fotade det.


Vi gick på pedagogisk promenad och sen var det dags för svenska och då gjorde jag och min kompis klart den utredanade texten och skickade in den till slut. Nu fanns det återigen inget att göra så jag kollade in lite olika sidor. Men svenska arbetet blev nog bra eller det blev bra men det kanske blev lite för långt men vi får se vad vår lärare tycker sen.


Min kompis åt en sallad till lunch på ett ställe och när hon var klar så gick vi till sleven. Där köpte jag en big toast och en dricka, var verkligen hungrig. Med mackan i ena handen och busskortet i andra så gick vi mot bussen för att åka till Odenplan och sedan ta tunnelbanan till Brommaplan där vi skulle ha idrott.


På idrotten hade vi basket, jag har gått på det. Först hade vi uppvärmning med killer boll och sedan hade vi teknik övningar. När vi hade gjort det var det dags för passövningar och det gick bra men den sista var lite jobbig för man blev helt yr. Vi fick drickpaus och därefter var det dags för teori. Vi övade också på skott och lay up och så hade vi match, Jag hamnade i det gröna laget och vi vann alla våra matcher, det var 3 matcher som man spelade totalt.


Efter idrotten var jag trött och törstig så jag gick till omklädningsrummet och bytte om och tog tunnelbanan till Odenplan, buss och sen roslagsbanan och kom hem runt 18.30. Då fick jag göra min syssla och tog en lång skön dusch. Till middag fick jag köttbullar och makaroner och rostat bröd. Nu tittar jag på Simpsons och senare ikväll ska jag städa mitt rum.


Vänliga hälsnigar en älskad person

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0